25.11.2024 Uudised

Läänemaa külastusinfo jagajad alustasid teadmisterohket koolitusprogrammi

20. novembril 2024 toimus Haapsalu Kutsehariduskeskuses Läänemaa külastusinfo jagamise koolitusprogrammi esimene õppepäev, mis tõi kokku üle 20 osaleja. Koolitusprogrammi eesmärk on anda külastusinfo jagajatele üldteadmised ja oskused tööks vajaliku info leidmiseks ning toetavate andmebaaside kasutamiseks. Koolitust korraldab SA Läänemaa koostöös Haapsalu Kutsehariduskeskusega. Esimesel päeval keskenduti turismi üldteadmistele, järgmistes sessioonides käsitletakse konkreetsemalt tööks vajalikku infot ning tutvutakse Läänemaa kui külastussihtkohana põhjalikumalt.

Päeva avas Kaja Loorens, Haapsalu Kutsehariduskeskuse koolitusjuht, kes tutvustas koolitusprogrammi kava. Seejärel tutvustas SA Läänemaa turundusjuht Riina Simmer koolituse eesmärki ning tähtsust kohaliku turismiteenuse arendamisel ja kvaliteetse info pakkumisel külastajatele. Riina rõhutas suhtlemise olulisust ja kutsus üles osalejaid võrgustuma.

Turismi planeerimise ja juhtimise põhialused 

Päeva esimese ettekande tegi Karmen Paju, Harju-, Rapla- ja Läänemaa DMO juht, kes käsitles Läänemaa turismi nurgakivisid ning tutvustas DMO (Destination Management Organization – turismisihtkohtade strateegilise juhtimise, arendamise ja turundamise koostöömudel) põhimõtteid. Karmen andis ülevaate 2021. aastal käivitatud DMOde süsteemi arendamist Eestis, mis on oluline samm piirkondliku turismiarengu strateegiliseks juhtimiseks. Osalejatele soovitati liituda turismispetsialistidele suunatud uudiskirjaga. Karmen rõhutas, et turismi planeerimine vajab strateegilist lähenemist, kus oluline roll on andmete kogumisel ja analüüsil.

Karmen selgitas, et riiklik tugi on nihkunud mehitatud turismiinfokeskuste ja külastuskeskuste sihtfinantseerimiselt digitaalse andmehalduse arendamisele, mille väljund on Puhka Eestis portaal.

Visit Estonia sihtturgudest rääkides toodi esile Soome ja Läti kui küpsed turud ning Rootsi kui arenev turg. Karmen kutsus osalejaid üles jagama kohalike turismiettevõtjate uudiseid ja sündmusi, et need jõuaksid laiema publikuni DMO ja Visit Haapsalu B2B kohtumiste kaudu. Samuti rõhutati vajadust ajakohastada Google’i ettevõtteprofiilid, sealhulgas lahtiolekuajad ja fotod, et jätta külastajatele professionaalne ja atraktiivne mulje. Tõstatusid olulised küsimused, nagu milliseid teenuseid külastajad ootavad, mis neid piirkonda tõi ning kuidas neid andmeid reklaamistrateegiates kasutada. Karmen jagas osalejatega kasulikku teavet turismistatistika kohta, mida leiab siit .

Mitmekesine turism

Päeva teises ettekandes keskendus Anneliis Jool, DMO analüüsi- ja kommunikatsioonijuht, erinevatele turismi alamliikidele ja uutele suundadele. Anneliis innustas osalejaid arutlema oma rolli üle turismisektoris ning selgitas Visit Estonia sõnumistrateegiat „It’s about time“, mis keskendub toidule, loodusele, kultuurile ja ärivaldkonnale.

Anneliis tutvustas ka DMO tootearenduses loodud uusi tooteid, nagu „Rannarootsi radadel“  ja „Mõnuleja mõisatuur“. Lisaks toodi esile toiduturismi potentsiaali, rõhutades põldmarja kui seni alakasutatud ressurssi. Ta tutvustas ka teisi turismiliike, nagu luksusturism, geopargi turism ja ka agroturism, kus on plaanis tihedam koostöö Kodukant Läänemaa ja Hiiu Koostöökoguga.

Kestlik turism kui tulevikusuund  

Päeva lõpetas Aire Toffer, Eesti Spaaliidu tegevjuht, kes keskendus kestliku turismi ja kvaliteedimärgiste teemadele. Aire tutvustas Green Key taotlemise protsessi, mille kestab vähemalt 1–2 aastat ja nõuab süsteemset lähenemist. Turismijuht Ivika Uusmaa teatas, et SA Läänemaa on seda protsessi alustanud, et sertifikaat taotleda Läänemaale.

Ettekandes anti ülevaade mitmetest kvaliteedimärgistest, nagu Green Key, Ecolabel, Blue Flag, Michelin Guide, Läänemaa OMA märgis ja mitmetest veel. Aire rõhutas, et kestlik turism pole ainult looduse säästmine, vaid ka kohaliku kogukonna toetamine ja väärtuse loomine. Osalejaid kutsuti üles tundma oma piirkonna ettevõtteid ja nende märgiseid ning jagama sellealast teavet.

Koolituspäev lõppes positiivsete arutelude ja uute teadmistega. Järgmine koolituspäev toimub 14. jaanuaril 2025. Täpne ajakava avaldatakse detsembri keskpaigas DMO koolituste lehel.

Koolituspäeva ettekanded leiad SIIT


Loe lisaks

SA Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus

Sirge 2, Tallinn 10618
info@heak.ee

Privaatsustingimused
Oma veebilehel kasutame küpsiseid. Küpsised aitavad analüüsida veebiliiklust ning annavad meile statistilist teavet.

Kontrastsus

Käesoleval veebilehel on võimalik muuta sisu kontrastsust, et lugemist hõlbustada.

Sisu suurendamine

Sisu suurendamiseks soovitame kasutada veebilehitsejale sisseehitatud funktsionaalsust: hoidke all Ctrl klahvi (OS X operatsioonisüsteemis Cmd klahvi) ja vajutage samal ajal + või - klahvi.

Teine mugav võimalus on kasutada hiirt: hoidke all Ctrl klahvi ja samal ajal liigutades hiire kerimisrulli. Tagasi normaalsuurusesse saab, kui vajutada samaaegselt Ctrl ja 0 klahvile.

Kõik enamlevinud operatsioonisüsteemid sisaldavad seadeid ekraanil esitatava sisu suurendamiseks.

Windows 7’s leiad programmi nimega Magnifier, kui vajutad all vasakul “Start” menüü nupule, trükid Magnifier (piisab juba mõnest esimesest tähest) ja vajutad Enter. Avaneb väike aken, milles on kõik on suurendatult. Vaikimisi jälgib programm hiire kursori asukohta. Windows XP’s leiad Magnifier’i kui liigud Start > All Programs > Accessories > Accessibility > Magnifier.

Apple arvutitel tuleb suurendamise kasutamiseks navigeerida järgnevalt: Apple menüü > System Preferences > Accessibility (või Universal Access) > Zoom.

${i18n('all_posts')}

Uudised

Uudiskiri