Uuring põhineb klienditeekonna mudelil, mis kaardistas piirkonda külastavate inimeste käitumise kogu reisi ulatuses: inspiratsioon ja info otsimine, valikute tegemine, broneerimine, teele asumine ja kohale jõudmine, kogemus kohapeal ning reisijärgsed tegevused. Piirkonda külastanud inimeste uuringuandmete põhjal toodi välja turistide eripärad ja seejärel esitati peamiste külastajarühmade klienditeekonna kirjeldused. Uuringus ei vaadeldud eraldi Tallinna linna, kuna seal on varasemalt läbi viidud erinevaid külastajate ootuste ja vajadustega seonduvaid uuringuid.

Selleks, et välja selgitada külastaja käitumine sihtkoha valikul, reisi ajal ja reisijärgselt, viidi läbi 75 põhjalikku intervjuud piirkonda külastanud inimestega. Intervjuu küsimuste koostamise aluseks oli klienditeekonna mudel, intervjuude läbiviimist aitasid teostada Tartu Ülikooli Pärnu kolledži turismi- ja hotelliettevõtluse õppekava kolmanda kursuse üliõpilased.

Uuritavad tõid välja, et kolme maakonna kui terviku ühele meeleolutahvlile panemine oli väga keeruline, sest piirkonnal ei ole ühist kuvandit. Eraldi sihtkohaks piirkonnas on Haapsalu ja Tallinn, mille külastamine on reisi peamiseks eesmärgiks. Harjumaa ning Rapla- ja Läänemaa erinevus seisneb selles, et Harjumaa on kiire, Rapla- ja Läänemaa justkui aeglase elutempoga. Kõige tuntumad külastuskohad maakondade jaotuses on Rummu karjäär Harjumaal, Haapsalu linnus Läänemaal ja Järvakandi klaasitehas Raplamaal. Uuringu tulemustele tuginedes saab kokkuvõtlikult öelda, et Harjumaast rääkides mõeldakse väga sageli Tallinna. Raplamaa seondub enamasti maakonnast läbisõiduga ja Läänemaa seostub paljudele vastanutele terve Lääne-Eestiga, millesse kuulub suurem osa rannikust ning põhimõtteliselt ka kõik saared (mainiti Kihnut, Hiiumaad, Saaremaad, Muhut).

Uuringu tulemusena selgitati välja tootearendust vajavad kitsaskohad, mis võetakse aluseks klienditeekonna parendamisel.

Uuring valmis Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskuse koostöös hankepartneri Tartu Ülikooli Pärnu kolledžiga. Koostööprojekti rahastati läbi Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Harju-, Rapla-, Läänemaa ja Tallinna linna koostööpiirkonna klienditeekonna uuringu esitlus Harju-, Rapla-, Läänemaa ja Tallinna linna koostööpiirkonna klienditeekonna uuringu lühiülevaade

SA Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus

Sirge 2, Tallinn 10618
info@heak.ee

Privaatsustingimused
Oma veebilehel kasutame küpsiseid. Küpsised aitavad analüüsida veebiliiklust ning annavad meile statistilist teavet.

Kontrastsus

Käesoleval veebilehel on võimalik muuta sisu kontrastsust, et lugemist hõlbustada.

Sisu suurendamine

Sisu suurendamiseks soovitame kasutada veebilehitsejale sisseehitatud funktsionaalsust: hoidke all Ctrl klahvi (OS X operatsioonisüsteemis Cmd klahvi) ja vajutage samal ajal + või - klahvi.

Teine mugav võimalus on kasutada hiirt: hoidke all Ctrl klahvi ja samal ajal liigutades hiire kerimisrulli. Tagasi normaalsuurusesse saab, kui vajutada samaaegselt Ctrl ja 0 klahvile.

Kõik enamlevinud operatsioonisüsteemid sisaldavad seadeid ekraanil esitatava sisu suurendamiseks.

Windows 7’s leiad programmi nimega Magnifier, kui vajutad all vasakul “Start” menüü nupule, trükid Magnifier (piisab juba mõnest esimesest tähest) ja vajutad Enter. Avaneb väike aken, milles on kõik on suurendatult. Vaikimisi jälgib programm hiire kursori asukohta. Windows XP’s leiad Magnifier’i kui liigud Start > All Programs > Accessories > Accessibility > Magnifier.

Apple arvutitel tuleb suurendamise kasutamiseks navigeerida järgnevalt: Apple menüü > System Preferences > Accessibility (või Universal Access) > Zoom.