Erinevad majutuse liigid ja võimalused

Mis vahe on hotellil ja hostelil?

Hotell pakub kallimat, privaatset ja luksuslikku majutust koos kõigi hinnas sisalduvate lisade ja mugavustega. Toad on varustatud voodipesu, rätikute ja muude isiklike mugavustarvetega. Elamust toetavad teenustena toateenindus, samuti restoran, baar, treeningsaal ja bassein vms hüved. Hotellid on rahulikuma atmosfääriga ja suunatud privaatsust soovivale puhkuse- või ärireisijale.

Hostel on suunatud eelarveteadlikele reisijatele. Hostelile on iseloomulikud lihtsamad mugavused, nagu ühiskasutatavad vannitoad ja kööginurgad, samuti magamistoad, mida jagatakse sageli mitme inimese vahel ja ka mõne teise peatujaga. Mõned hostelid pakuvad ka privaatseid tube, mis on lihtsamad ja odavamad kui hotellides. Hosteli eelis on rahvusvaheline ja eri kultuuridest pärit külastajaskond, mis pakub suhtlemisaltile reisijale uusi tutvusi ja reisielmuste jagamisvõimalusi ühiskasutatavates köögi- ja puhkeruumides.

Butiikhostel on Eestis uuem nähtus, mis pakub kõiki traditsioonilisi hotelli teenuseid, aga seda hosteli hinnaklassiga ja lihtsal, funktsionaalsel ja visuaalselt stiilsel moel.

Motellid on suunatud autoreisijatele ja mototuristidele, paiknedes kiirteede ja maanteede lähedal, riikides, kus läbitakse pikki vahemaid. Lihtne, mugav ja soodne ööbimine.

Puhkeküla või- laager on tavaliselt ideaalne koht looduses puhkamiseks ning meelelahutuslike tegevuste nautimiseks. Haagissuvila- või karavanikohtade olemasolul on majutusettevõtte territoorium varustatud elektri-, vee- ja kanalisatsiooniühendusi võimaldavate seadmetega.
 

Mis vahe on turismitalul ja külaliskorteril?

Turismitalu sobib neile, kes soovivad lähemat kontakti kohaliku kultuuriga ja sotsiaalset suhtlust, külaliskorter on privaatsust hindavale turistile, kes avastab piirkonda omal käel või on tööreisil.

Külalistemaja võib olla traditsiooniline turismitalu või uuem hoonekompleks, kus pakutakse majutust ja sageli ka lisateenuseid, näiteks toitlustust juhendatud ekskursioone, loodusretki või muid talutegevusi. See annab külastajatele võimaluse saada lähemalt tuttavaks kohaliku kultuuri ja loodusega. Turismitalu võib sisaldada mitut tuba, millel on eraldi sissepääsud ja oma vannitoad või pesuruumid. Ühised alad, nagu söögituba, saun või õueruumid, võivad olla kõigi külaliste kasutuses.

Külaliskorter asub tavaliselt linnapiirkondades ja see on eraldi korter, mis on külaliste kasutuses. Erinevalt tavalisest korterist, mis on mõeldud elukohana kasutamiseks, on külaliskorteril äriline kasutusotstarve. See võib olla osa suuremast elamust või eraldi korterelamust. Külaliskorterid on sageli varustatud köögiga, mis võimaldab külalistel ise toite valmistada või linnas söömas käia. Külaliskorter on tavaliselt iseseisev üksus, mis sisaldab elutuba, vannituba, kööki ja magamistuba, pakkudes suuremat privaatsust.

Sageli on külaliskorteri teenindamine organiseeritud kaugemalt ja võõrustaja ning külastaja omavahel ei kohtugi. Võti on ukse kõrval koodlukuga suletud võtmekapis ja suhtlus virtuaalne, nt Airbnb vahendusel.

Kodumajutus on majutusettevõte, kus majutusteenuse kasutaja kasutusse antakse tuba või muu osa majutusteenuse osutaja elukohaks olevast talust, majast või korterist. Kodumajutus võimaldab reisijatel saada lähemat kontakti kohaliku kultuuri ja eluviisiga, kuna peatutakse kohalike inimeste juures. See võib olla atraktiivne võimalus ka võõrustajatele, kes soovivad teenida lisaraha oma kodu ruumide väljaüürimisega lühiajalisteks majutusteks.


Millega peab majutusteenuse pakkuja arvestama?

Majutusteenuse pakkuja peab tegutsema lähtudes turismiseadusest ning kehtivatest majutusteenuse osutamise nõuetest.

Mõtle nagu klient ja ole kasulik!

Kliendi reisielamuse täiustamiseks tasub pakkuda ka muid vajalikke, mugavaid ja loovaid lahendusi, mis toovad esile ka kohalikku autentsust. Nii laiendad oma teenustespektrit ja rikastad külastuskogemust.

Toitlustus - menüüs saab kasutada piirkonnale omaseid toite ja retsepte.
Lisateenused - autorent või transfeer, jalgrattarent.
Heaoluteenused - massaaž, tervise- ja iluteenused, tervislik toitumine.
Ekskursioonid, matkad, giiditeenused.

Piirkonna või elu-olu eripära esiletoomine. Eksponeeri kohalikku kunsti. Loo võimalus saada kontakti taluloomadega. Noppida põõsast marju või sõita külgkorviga mootorrattaga. Sageli on kohaliku jaoks iseenesest mõistetav olme külalise ja turisti jaoks elamus.

Ruumide võimaldamine seminaride ja koolituste või ühisloometegevuste jaoks.

Ligipääsetavus - panusta ligipääsetavusse reisi kõigis etappides nii füüsilises kui virtuaalses keskkonnas (planeerimine, broneerimine, kohapeal viibimine ja tagasiside andmine). Kui sinu külalismaja on raskesti ligipääsetavas ja looduskaunis kohas, siis too see esile unikaalsusena ja muuda oma eeliseks. Võib-olla tulebki sinna jõudmiseks paar km oma reiskotti käe otsas kanda, kuid siis on hea sellest külalistele eelnevalt teada anda.

Ole külalislahke - teise eestlase jaoks pole kinnine võõrtustaja ehk nii suur probleem, kuid mujalt maailmast tulijale, kes on harjunud naeratavate ja jutukate inimestega võib meie napisõnalisus ehmatavalt mõjuda. Lihtsalt naerata teadlikult, sellest piisab. :)

Kestlik mõtteviis - meie keskkond, metsad ja metsik loodus on suurem väärtus, kui me ise ehk hetkel veel mõistame. Muu maailm on sageli olmejäätmete sorteerimises ja keskkonnahoius meist kaugel ees. Ole avatud ja hoia seda, mis sul on. Loo võimalused jäätmete sorteerimiseks ja looduses säästlikuks liikumiseks.

Turvaline ja mugav keskkond - jälgi et erinevate huvidega inimesed ei satuks üksteist häirima. Noorte peoseltskonnal, väikeste lastega perel või puhkusereisil oleval keskeas paaril on täiesti erinevad soovid ja vajadused ning ettekujutus puhkusest ning selle eeldustest võib olla totaalselt erinev.

Tunne oma piirkonda - tea, mis lähikonnas ja naabrite juures toimub. Ristturunda ennast ja teisi. Ole aktiivselt kursis, milliseid üritusi või looduskauneid kohti tasuks sinu külastajatel veel külastada. Seeläbi rikastad külastajakogemust ja võid oluliselt pikendada ka kohaviibimise ja majutuse pakkumise aega.


Millesse investeerida?

Püsiklientuur ja püsivad regulaarsed ettebroneeringud on väärt sellesse panusatamist. Hoia oma kliente ja loo parim majutuskogemus läbi väikeste hoolivate detailide, mis annavad edasi tunnet "Oled alati oodatud!"

Autentsus ja ehedus on väärtus. Kuigi "euroremont" on odavam, tasub võimalusel säilitada või vähemasti detailidena esile tuua algupärased elemendid. Kui hoovis on suitsusaun, tasub see turistidele kasutamiskõlbulikuks muuta. Sageli ei märgata maapiirkondades võimalusi, mis võiksid õigesti suunatuna ja fookust hoides turismi muuta oma põhitegevusalaks ja elatusallikaks. Nii jääb turistil broneerimine selle taha, et peremees on parasjagu ehitusel või lund lükkamas vms teise tegevusalaga hõivatud.

Enda turundamisoskus

Väikeettevõtjaid toetab ka EASi ja KredExi ühendasutus. Visitestonia e-akadeemias saad õppida just endale vajalikke oskusi ja neid kohe praktikas rakendada. Tänapäeval on väga oluline olla aktiivne ja pildil sotsiaalmeedias. See ei olegi nii raske, kulukas ega ajamahukas, kui teha väikseid toetavaid tegevusi regulaarselt ja õiges järjekorras. Visit Estonia toetab ka väliskülastajate Eestisse toomisega.

Sotsiaalne kapital

Osale turismiettevõtjatele suunatud üritustel. Mine lihtsalt kohale ja tutvusta end kõrvalistujale või -seisjale: "Tere, mina olen.....!" Sellistele kohtumistel võib koguda palju kasulikke kontakte ja häid ideid. Arvesta, et Eestis on teised sama tagasihoidlikud ja rõõmsad, kui keegi vestluse algatab.


Millega arvestada?

  • Välimus loeb - kuigi rentijale võib tunduda, et toa sisustus on põhiline, mõjutab broneerimisotsuseid ja külastuskogemust ka välisfassaad. Kui on, mida näidata, too see fotodes esile.
  • Hooajalisus - Eesti kliima mõjutab majutusäri tsüklilisust. Põhihooaeg on suvel, mil tuleb varuda piisavalt ressurssi, et ka talveperioodil ära majandada. Mõtle läbi võimalused, mida erineval aastaajal pakkuda. Nt kui suvel korraldatakse rohkem pulmi, siis muu aeg sobib hästi koolitusteks. Kui firmad korraldavad jõulupidusid, siis võib ise olla leidlik ja pakkuda alternatiivseid suvepäevade korraldamise võimalusi jne.
  • Oskuslik majandamine - likviidsuse taga on sageli läbimõeldud maksepoliitika. Ära pelga, eriti suuremate ürituste korral, küsida ettemaksu ja broneerimistasu kuni 50% rendisummast ette. Sina saad olla kindel teenusemüügis ja ostja saab olla rahulik, et koht on kindlasti olemas.
    Ettemaks aitab lihtsamini igakuiseid väljaminekuid planeerida ja nii saad vajadusel julgemini teenuse arendusse investeerida.
  • Ole paindlik ja loominguline - vastavalt nõudlusele tekita juurde uusi majutusvõimalusi vms. Pop-up-kämpingud, telgid, püstkojad, moodulid ja konteinerid. Ole loov. Kõik pole kallis, mis külalistele elamust valmistab. Üks asi on elada mõnes kohas püsivalt, teine asi veeta seal öö või paar.
  • Vahendustasud - platvormide vahendustasud on ca 15%. Tasub kaaluda ka korraliku veebilehe loomisesse investeerimist, kus on reaalajas näha tubade saadavus ja broneerimisvõimalus.
  • Algoritmid - broneeringuid tuleb rohkelt vaid siis, kui majutusvõimalus asub Airbnb või Google'i esimesel lehel. Selleks peab aga algoritm seda väärtuslikuks pidama. Ole aktiivne rakendama erinevaid otsingumootori võimalusi samuti paku kilientidele suurepärast majutuskogemust, mida nad saavad omalt poolt tunnustada ja jagada.


Suuremad majutusplatvormid

Booking - maailma suurim, tuntuim ja palju kasutatav. Suunatud peamiselt hotellidele, hostelitele, puhkemajadele ja muudele professionaalselt haldatud majutusasutustele. Lisaks majutuse broneerimisele pakub Booking.com ka lennupileteid, autorenti ja muid reisiteenuseid, muutes selle mitmekülgseks platvormiks reisijatele, kes soovivad korraldada kogu reisi ühe veebisaidi kaudu.

Puuduseks on, et ei tuvasta kliente, ei paku kindlustust ega varakaitset. Ei luba majutajal jätta kliendi kohta hinnangut, mistõttu ei ole võimalik tuvastada ega ette näha võimalikku probleemset klienti. Kliendil on võimalus kommenteerida ja majutaja võib vastata kliendi negatiivsele kommentaarile.

Airbnb on veebipõhine platvorm, mis võimaldab inimestel üle kogu maailma oma kodusid või ruume ajutiselt välja üürida. Võib hõlmata kortereid, maju, tubasid või isegi ainult ühte voodikohta.

Eeliseks on, et kliendi tuvastus on kohustuslik. Nii klient kui majutaja saavad jätta üksteisele hinde ja kommentaari, tänu millele saab ennetada probleemseid kliente. Saab valida kohese broneeringu ja päringu saatmise vahel.

Kuidas ennetada ja vältida topeltbroneeringuid?

Palju peavalu ja negatiivset klienditagasisidet või saamata jäänud tulu võivad põhjustada topeltbroneeringud. Airbnb'd ja Booking'ut saab küll omavahel sünkroniseerida, kuid süsteem ei uuenda end kohe, vaid mõne korra päevas ja tipphooajal võib see olla probleem. Topeltbroneeringute ennetamiseks saab kasutada turismiasutustele loodud tarkvara Bouk'i haldussüsteemi ja online-broneerimist, mis uuendab andmeid reaalajas ja võtab ettevõtjal maha ülebroneerimisärevuse.

Arenda ennast püsivalt teenusepakkujana

Jälgi statistikat ja maailmas toimuvat. Meie lähikonnas toimuv mõjutab ka turismi.

Ettevõtja tegutseb tulu teenimise eesmärgil ja selleks olulist sisendit saab ka statistikast. Regulaarset statistikat mõõdetakse ööbijate arvu ja ööbimiste arvu kohta, aga ka piirkonda külastavate inimeste päritolumaa või reisieesmärgi kohta. Hea ülevaate ning tabelid leiad puhkaeestis.ee lehelt.

HEA TEADA!

Majutusteenuse pakkujate vabatahtlik erialane liikmesorganisatsioon on EHRL, kes tegutseb külalislahkuse valdkonna ettevõtjate huvides.

Täpsemat piirkonna tagasisidet saavad puhkaeestis andmebaasis liitujad vaadata oma kontolt.

Küsi piirkonna tagasisidet vastava piirkonna DMO töötajalt.


SA Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus

Sirge 2, Tallinn 10618
info@heak.ee

Privaatsustingimused
Oma veebilehel kasutame küpsiseid. Küpsised aitavad analüüsida veebiliiklust ning annavad meile statistilist teavet.

Kontrastsus

Käesoleval veebilehel on võimalik muuta sisu kontrastsust, et lugemist hõlbustada.

Sisu suurendamine

Sisu suurendamiseks soovitame kasutada veebilehitsejale sisseehitatud funktsionaalsust: hoidke all Ctrl klahvi (OS X operatsioonisüsteemis Cmd klahvi) ja vajutage samal ajal + või - klahvi.

Teine mugav võimalus on kasutada hiirt: hoidke all Ctrl klahvi ja samal ajal liigutades hiire kerimisrulli. Tagasi normaalsuurusesse saab, kui vajutada samaaegselt Ctrl ja 0 klahvile.

Kõik enamlevinud operatsioonisüsteemid sisaldavad seadeid ekraanil esitatava sisu suurendamiseks.

Windows 7’s leiad programmi nimega Magnifier, kui vajutad all vasakul “Start” menüü nupule, trükid Magnifier (piisab juba mõnest esimesest tähest) ja vajutad Enter. Avaneb väike aken, milles on kõik on suurendatult. Vaikimisi jälgib programm hiire kursori asukohta. Windows XP’s leiad Magnifier’i kui liigud Start > All Programs > Accessories > Accessibility > Magnifier.

Apple arvutitel tuleb suurendamise kasutamiseks navigeerida järgnevalt: Apple menüü > System Preferences > Accessibility (või Universal Access) > Zoom.