Mis on FAM- ja pressireisi vahe?

FAM- (familiarization) ja pressireisid on olulised turundusvahendid, mis võimaldavad ettevõtetel, turismisihtkohtadel või muudel organisatsioonidel tutvustada end ajakirjanikele, blogijatele, suunamudijatele, reisikorraldajatele ja valdkonna mõjuisikutele.

Kui oled märganud, et naaberettevõtte tegemiste vastu tunnevad ajakirjanikud ja meediaspetsialistid aktiivset või vähemasti migitki huvi, kuid Sinu uksele pole press ega virtuaalne suunamudija veel koputanud, siis on aeg enda tegevusi selles suunas teadlikult arendada.

Meediale suunatud reise korraldavad kohalikud turismipiirkonnad, ettevõtjad ja nt Visit Estonia turismiosakond ning FAM-reiside koordinaator, kes korraldab külaliste kutsumist välismaalt.  

Riikide taustaga tutvumiseks ja paremaks seoste loomiseks Eestiga soovitame kasutada Visit Estonia ülevaateid.

Kodune näide, kuidas maailmas esikaantele saada. Loe siit!

12 soovitust turismiettevõtjale

  1. Alusta valmisoleku ja selguse loomisest. Kas sul on piisavalt teadmisi ning valmidust meediaseltskonna võõrustamiseks? Mis on Sinu eesmärk? Valikute tegemisel lähtu asjaolust, kas need teenivad eesmärki või mitte.
  2. Pressireisi vastuvõtja ning korraldajaliikmena tee põhjalik taustauuring, kes on pressireisile tulemas. Googelda nimesid ja vii end kurssi rahvuste eripäradega. Milline on nende kultuurikontekst, kombed, tavad, söögi- ning viisakusharjumused. Nt USA ajakirjanikud on ühelt poolt nõudlikumad ja teisalt tundlikumad eestlaste otsekohesuse suhtes.
  3. Planeeritava grupi suuruseks on soovitav kuni 6 inimest. See võimaldab arvestada kõigi soovidega.
  4. Programmi või külastustuuri koostamisel arvesta ka üksikisiku vajaduste ja huvidega, nt külastuskohtade lisamisel või teenuste esiletoomisel. Sisu luues mõtle, mis võiks lugejat köita. Pea meeles, et iga ajakirjanik on järmisel hetkel ka klient.
  5. Hea programm ei ole liiga tihedalt täis planeeritud. Jäta aega ka kohapeal ringi vaatamiseks, nautimiseks ja lihtsalt olemiseks. Isegi ajakirjanik ei jõua kõigest kirjutada, seega jäta plaani vaid need kohad, millest oleks pressil põhjust ka teistele teada anda. Kuni neli külastuskohta päevas on rohkem kui küll.
  6. Väliskülalisi soovides jälgi, et kodulehe info oleks lisaks ka inglisekeelne. Alati võib olla rohkem keeli, aga laiemale väliskülaliste auditooriumile suunamiseks piisab ka korrektsest inglisekeelsest tõlkest. Meenuta, mis mulje jätab kohmakalt tõlgitud eesti keel, täpselt sama kehtib ka inglise keele või teiste keelte kohta.
  7. Võimalusel kaasa gruppi parimad loojutustajad ja giidid. Ajakirjandusliku loo puhul on lugu võtmetähtsusega. Parim giid on oma valdkonna suurim fänn ja soovib külalisele välja tuua parima osa ning tuumani jõuda.
  8. Taga omalt poolt, et korrektne faktiline info, mida soovid edastada ja meedias kajastada, oleks talletatud kujul kättesaadav kõigile osalejatele.
  9. Majutus, keskkond ja toitlustus on meeleolu loomisel väga olulised. Näljane inimene on ümbritseva osas kindlasti kriitilisem. Hoolitse oma külaliste suupistete ja meeleolu ning mugavuse eest.
  10. Aktiivne isiklik suhtlus ja kohalik elu-olu on mulje loomisel võtmetähtsusega. Ole valmis aktiivseks ja positiivseks suhtlemiseks kõigi grupi liikmetega. Vajadusel kaasa abijõudu.  
  11. Mis enese või kohalike jaoks on iseenesestmõistetav, võib teise riigi inimeste jaoks olla elamuslik. Autentsus on parim viis eristuda.  
  12. Kõike ei pea ise teadma ja oskama. Konsulteeri erinevate spetsialistidega ja vii end kurssi kultuurierinevuste ja muuga. Sageli võib ühel reisil olla eri rahvusest ja erinevate sihtturgudega seotud inimesi.

SA Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus

Sirge 2, Tallinn 10618
info@heak.ee

Privaatsustingimused
Oma veebilehel kasutame küpsiseid. Küpsised aitavad analüüsida veebiliiklust ning annavad meile statistilist teavet.

Kontrastsus

Käesoleval veebilehel on võimalik muuta sisu kontrastsust, et lugemist hõlbustada.

Sisu suurendamine

Sisu suurendamiseks soovitame kasutada veebilehitsejale sisseehitatud funktsionaalsust: hoidke all Ctrl klahvi (OS X operatsioonisüsteemis Cmd klahvi) ja vajutage samal ajal + või - klahvi.

Teine mugav võimalus on kasutada hiirt: hoidke all Ctrl klahvi ja samal ajal liigutades hiire kerimisrulli. Tagasi normaalsuurusesse saab, kui vajutada samaaegselt Ctrl ja 0 klahvile.

Kõik enamlevinud operatsioonisüsteemid sisaldavad seadeid ekraanil esitatava sisu suurendamiseks.

Windows 7’s leiad programmi nimega Magnifier, kui vajutad all vasakul “Start” menüü nupule, trükid Magnifier (piisab juba mõnest esimesest tähest) ja vajutad Enter. Avaneb väike aken, milles on kõik on suurendatult. Vaikimisi jälgib programm hiire kursori asukohta. Windows XP’s leiad Magnifier’i kui liigud Start > All Programs > Accessories > Accessibility > Magnifier.

Apple arvutitel tuleb suurendamise kasutamiseks navigeerida järgnevalt: Apple menüü > System Preferences > Accessibility (või Universal Access) > Zoom.