2020. aastal alanud koroonapandeemia tagasilöögid on seadnud kogu maailma, aga ennekõike just turismisektori uude olukorda. Eesti Panga andmetel külastas 2020. aasta jooksul Eestit 1,7 miljonit turisti ehk kõigest kolmandik kogu 2019. aasta turistide arvust. Aasta jooksul kulutasid turistid siin vaid 410 miljonit eurot, mis on miljardi euro võrra vähem kui 2019 aastal. 2022. aastal tõusid turistide kulutused Eestis ligi 1,1 miljardi euroni, mida on küll 670 miljonit eurot rohkem kui 2021. aastal, kuid endiselt 340 miljonit eurot vähem kui koroonaeelsel 2019. aastal.

Täna kui turismisektor on just koroonast taastumas on lisandunud uued väljakutsed majanduslanguse ja Ukraina sõja näol, mille lõplik mõju sektorile pole veel lõplikult selgunud. Oleme olukorras kus peame optimistlike tulevikuversioone vähemalt mõneks ajaks korrigeerima ja otsima lahendusi, kuidas püsida atraktiivse sihtkohana ka olukorras, kus külaliste ja turistide käitumisharjumused on vähemalt mõneks ajaks muutunud nõudlikumaks ja kalkuleerivamaks.

Olenemata väljakutsetest on turismil oluline koht kogu Eesti majanduses. Turismiteenused moodustasid 2022 aastal 14,8% teenuste ekspordist ja 5,2% koguekspordist. Valdkonnad on oma rekordtasemetest veel kaugel kuid (2019 aastal vastavalt 28% ja 10%) kuid hetkeseis näitab selget kasvupotentsiaali ja loob võimalusi ka meie piirkonnas.

Harju-, Rapla- ja Läänemaa turismistrateegia koostamisel lähtusid koostajad turismivaldkonna hetkeolukorrast ja trendidest laiemalt ning arvestasid piirkonna tänase toimimise, spetsiifika ja väljakutsetega.

Turismistrateegia edu tagavateks põhimõteteks on: 

  • Toome esile piirkonna ühisosa – tagades üldise kasu ja võrdsed tingimused. Väldime riigi ja erinevate piirkondade tegevusplaanide ja strateegiate dubleerimist;
  • Peamiseks fookuseks on koostöö ja kogu piirkonna ühine atraktiivsuse tõstmine;
  • Lähtume sihtgruppide ja tegevussuundade valikul tegelikust võimekusest ja juba väljakujunenud tugevustest;
  • Edukate otsuste aluseks on andmed ja nende analüüs.
Strateegia valmis 2023. aastal ning selle koostamist nõustas eksperdina Margus Zuravljov Target One OÜst.

SA Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus

Sirge 2, Tallinn 10618
info@heak.ee

Privaatsustingimused
Oma veebilehel kasutame küpsiseid. Küpsised aitavad analüüsida veebiliiklust ning annavad meile statistilist teavet.

Kontrastsus

Käesoleval veebilehel on võimalik muuta sisu kontrastsust, et lugemist hõlbustada.

Sisu suurendamine

Sisu suurendamiseks soovitame kasutada veebilehitsejale sisseehitatud funktsionaalsust: hoidke all Ctrl klahvi (OS X operatsioonisüsteemis Cmd klahvi) ja vajutage samal ajal + või - klahvi.

Teine mugav võimalus on kasutada hiirt: hoidke all Ctrl klahvi ja samal ajal liigutades hiire kerimisrulli. Tagasi normaalsuurusesse saab, kui vajutada samaaegselt Ctrl ja 0 klahvile.

Kõik enamlevinud operatsioonisüsteemid sisaldavad seadeid ekraanil esitatava sisu suurendamiseks.

Windows 7’s leiad programmi nimega Magnifier, kui vajutad all vasakul “Start” menüü nupule, trükid Magnifier (piisab juba mõnest esimesest tähest) ja vajutad Enter. Avaneb väike aken, milles on kõik on suurendatult. Vaikimisi jälgib programm hiire kursori asukohta. Windows XP’s leiad Magnifier’i kui liigud Start > All Programs > Accessories > Accessibility > Magnifier.

Apple arvutitel tuleb suurendamise kasutamiseks navigeerida järgnevalt: Apple menüü > System Preferences > Accessibility (või Universal Access) > Zoom.